جذب ۱۷ هزار حامی برای ایتام

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: مشارکت مردم زنجان در ۹ ماهه امسال ۷۶ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

 جذب ۱۷ هزار حامی برای ایتامبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، هدایت صفری مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: مشارکت مردم زنجان در برنامه‌های کمیته امداد در ۹ ماهه امسال ۷۶ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.
 
او افزود: رفع محرومیت‌ها فقط وظیفه دستگاه‌های حمایتی نیست، بلکه فقرزدایی یک وظیفه همگانی بوده و تلاش برای رفع آن، یک عدالت اجتماعی محسوب می‌شود.

صفری با اشاره به طرح هر کارمند حامی معنوی یک یتیم گفت:پویش مردمی جذب ۱۷ هزار حامی برای حمایت هزارو ۳۳۱ یتیم و فرزندان محسنین در استان راه انداری شده است که هم استانی‌های عزیز با مشارکت در این طرح با مبلغ ده‌هزارتومان در هرماه می‌توانند از ایتام و محسنین حمایت کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان به ایجاد اشتغال در خانواده‌های تحت حمایت و افراد نیازمند اشاره کردوافزود:در ۹ ماهه سال جاری برای بیش از ۲ هزار خانوار با مبلغ قریب به ۴۶ میلیارد تومان اشتغال‌زایی صورت گرفته است.

صفری ادامه داد: هم‌اکنون میزان سرانه ایتام در استان زنجان ماهیانه ۵۳۰ هزار تومان و سرانه طرح محسنین نیز ۲۴۰ هزار تومان است، که این مبلغ از میانگین کشوری بالاتر است.

او  افزود: باید فرهنگ نیکوکاری و احسان را در جامعه بیشتر ترویج دهیم.

صفری بابیان اینکه رویکرد کمیته امداد انسان‌پروری به‌جای فقیر پروری است، تصریح کرد: در این راستا این نهاد حمایتی فهرستی از خدمات را طراحی کرده و متناسب با نیازها، این خدمات را به جامعه هدف ارائه می‌دهد.
 
انتهای پیام/م
برچسب ها: کمیته امداد ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.